Sri Lanka's Best Cinema Portal

 

සංජීවගේ සිනමා ආඛ්‍යානය සහ දැවෙන විහඟුන් – ධනුෂ්ක ගුණතිලකගේ සටහනක්

0
Posted July 8, 2018 by Nisanka Weheraduwa in Cinema Reviews
Dawena-viha_large

සටහන : සම්මානනීය සිනමා කැමරා අධ්‍යක්ෂ ධනුෂ්ක ගුණතිලක

ඔබ එවාතිබූ ආරාධනා පත්‍රයට බොහොම ස්තුතියි. නොවැලැක්විය හැකි හේතුවකින් එදා රීගල් සිනමා ශාලාවට පැමිණීමට නොහැකිවීම ගැන කනගාටුනොවන්නේ, අමාරුවෙන් කට්ට කාගෙන හදපු ෆිල්ම් එක ටිකට් එකක් අරන් දායකවෙලා බලන එක ඔබට මා විසින් කළහැකි එක් ගෞරවයක් බැවිනි.

සමාජ විද්‍යාත්මකව හෝ මනොවිශ්ලේෂණාත්මකව සිනමා කෘතිය ගැන විචාරකිරීමට මාගේ පරිශීලනය තීව්‍ර නොවූවත් සිනමාත්මකව දැවෙන විහඟුන් කෘතිය ගැන විචාරය කිරීමට මාගේ සිනමා පරිශීලනය ප්‍රමාණවත් යයි සිතමි.

මෙම සිනමා රූපයේ Colour pallette එක ( වර්ණ භාවිතය ) ඉතා විශේෂයි. සංජීව සහ කාලිංග ඉතා සූක්‍ෂමව Red Yellow Blue යන ප්‍රථමික වර්ණයන් කෘතිය පුරාවටම භාවිතාකරනවා. ඒවා වර්ණ වල ඇති මූලික ගුණාංග පැහැදිලව අවබෝධ කරගෙන භාවිතකිරීමක් බව පේනවා.

Yellow – සිනමා කෘතියේ පදනම වන්නේ කහ වර්ණයි. කහ වර්ණය අපි මුලින්ම දකින්නේ ගෙදර බිත්තියෙයි. බිත්තියෙන් පටන්ගන්නා කහ වර්ණය, කුප්පි ලාම්පුවේ දැල්ල එක්ක එකතුවී හැම චරිතයකම ඇඳුම් වල වර්ණයන් හා එකතුවෙනවා. මෙහි අම්මගේ චරිතයේ කහ වර්ණය කිලිටිවෙමින් ඇය බන්ධනාගාර ගත වෙනතුරුම ඇයත් සමගම එකට මුසු වෙනවා. අවසානයේ රත්වුණු අගේ අස් වලින් කහ පාට ගන්දර( reflection of fire ) රූපයට නැගීම සිනමකරණයේ මා දුටු ඉතමත් තීව්‍ර අවස්ථාවක්. ඉතා දාර්ශනික සහ බලාපොරොත්තු දනවන වර්ණයක් වන කහවර්ණය සිනමාකෘතිය පුරාවටම චරිත තුල බලාපොරොත්තුවක් ඇතිකරවනවා. එම වර්ණයම නාමාවලිය සඳහා ද භාවිතා කිරීම අහඹුවක් නොවන බව ඉතා පැහැදිලිය.

Blue – භූමි වර්ණක සාත්තුවක් (earth colour treatment ) ඇති සිනමා කෘතියක නිල් කියන්නේ රැඳවීමට ඉතා අපහසු වර්ණයක්. සංජීව මෙහිදී නිල වර්ණය හරහා කතාන්දරයේ අවිනිශ්චිත තවකාලිකත්වය ජවනිකාවෙන් ජවනිකාවට ගොඩනගනවා. මුලින්ම නිල් වර්ණය දකින්නේ නිවසේ දොර, ජනෙලය සහ උළුවහු. රූපරාමු ඇතුලේ අවිනිශ්චිත අනාරක්ෂිත භාවය නිවාස තුලට ඇතුළුවන්නේ මේ නිල් වර්ණය හරහායි. ඉන් පසු නිල වර්ණය ගල් වැඩපොලෙහි කුඩා කඩයේ කණුවක දකින මොහොතේදී සිදුවන වියසනය ඉඟිකරයි. පසුව ගල්වැඩපොල වසාදැමූ විට එහි ඇති ගේට්ටුව නිල් වර්ණය ගනී. මස් කඩයේ අතවරයට ලක්වන්නට යන මොහොතේ අම්මාව බේරගන්නා මුදලාලි ඇය අතට දෙන්නේද නිල් පැහැති තුවයකි. එයද ඉතා භයානක අනතුරු ඇඟවීමකි. පසුව ඇය තම තන පුඩුවෙන් නිල්පාට ජෝග්ගුවකට කිරි දොවා හාමතේ සිටින තම දරුවාට පොවයි. අවසානයේදී ආයුර්වේද ස්ම්භාහණයේ නාම පුවරුවද නිල් පාට වීම මේ වර්ණය එකතැනකට අරගෙන එයි.

Red – භීශණය, ජීවිතය, ශෘංගාරය සහ මරණය යන සංධිස්ථාන වල සංජීව රතු වර්ණය ඉදිරියට අරගෙන එනවා. කෘතියේ මුලින්ම රතු වර්ණය දකින්නේ තාත්තගේ මරණය සහ සමූහ මිනී වල තුලයි. ඉන්පසු ජීවිකාව ගැටගසා ගැනීමට යන මස්කඩේ ඇති රුධිර ගංගාවයි. භීෂණය ජීවිතය හරහා ගොඩනැගුනු රතු වර්ණය අම්මාගේ ඇඳුම් දක්වා ශෘංගාරාත්මක මොහොතට ගෙනාවත් රතු පාට හැමවිටම මරණය සහ ඝාතනය යන දෙකම මතක් කරනවා. එය ශෘංගාරය අභිබවා යාමට තරම් සූක්ෂමව රූපරාමු තුල භාවිත කර තිබෙනවා. අවසානයේ සුදු සාරිය මත ඇති ලේ පැල්ලමෙන් නැවතත් කෘතිය පුරාවටම තිබූ රතු වර්ණය එකතැනකට අරගෙන එනවා.

මෙසේ වර්ණ ඉතාමත් සූක්ෂ්මව භාවිත කර ඇති සිනමා කෘති ලාංකීය සිනමාවේ ඉතා අල්ප බව සඳහන් කරන්න කැමතියි. දැවෙන විහඟුන් ඉතා සරල සිනමා භාෂාවක් භාවිතා කලත් එය කියවීමේදී ඉතාමත් ගැඹුරු තැන් හමුවීම සිනමා රසිකයෙකු වශයන් ඉතා සතුටු දායක තත්ත්වයක්.

තවද මෙම සිනමා කෘතියේ සම්පිණ්ඩන (Compsition), කැමරා චලන (Camera Movement ) සහ ආලෝකකරණය (Lighting ) පිලිබඳ විශේෂ ලිපි පෙළක් ඉදිරියේදී ලිවීමට බලාපොරොත්තු වෙමි. දැවෙන් විහඟුන් සිනමාපටයේ අධිතාත්විකවාධී (Surrealistic) සිනමා ආඛ්‍යාන භාවිතය සිනමාව පිළිබඳව හදාරන විද්‍යාර්ථයින් හට ඉතා වටිනා කියවිය යුතු ඉදිරිපත් කිරීමකි. සිනමාව උනන්දුවෙන් (Serious) කරන සියලුදෙනා සිනමා ශාලාවක නැරඹිය යුතුම චිත්‍රපටයකි.

සංජීව ඔබේ සිනමා භාවිතයේ ඇති වගකීම සහ ගැඹුර ප්‍රේක්ෂකයාට විඳීමට ඉඩ සැලැස්වීම ගැන නැවතත් ස්තුතිවන්ත වෙමි. කාලිංග ඔබ නැවත මුණගැසෙන තුරු නොඉවසිල්ලෙන් බලා සිටිමි.

ධනුෂ්ක ගුණතිලක

Share

About the Author

Nisanka Weheraduwa


 
Popular
 
  • 11054457_1409705939357865_5822327755300679673_n
  • 10350634_880714251944840_8448217158647864537_n
  • spring depart
  • 598556_431654790279257_1742531492_n [1024x768]
  • madras-cafe-4a
  • aba and coba
  • 174_2
  • mahin2